Wednesday 7 April 2010

Farge garn/strikke

Det ser ut som om jeg er inne i en periode med teppestrikking :)
I fjor gikk det i sjal, skjerf og luer, nå er det støre ting. Pluss de evige kjøkkenklutene...
Men det må være enkelt å strikke, jeg gjør det for det mest når jeg sitter og 'glor på skjermen'. Alle i familien har allerede så mange jakker og gensere, at det trengs ikke på en stund.
Her er garn jeg har tenkt å bruke til et lappeteppe. Det er farget med planter, steinlav og slørsopp, og jeg har brukt et mellomtykt totråds spelsaugarn fra Holfeldt-Lund. Dyrt, men holdbart og flott!
Fargene ble litt blekere på bildene enn det de er i virkeligheten, enda jeg prøvde både med og uten blitz. 

5 comments:

Renée said...

For noen flotte farger! Har lenge ønsket å lære meg plantefarging - en ekte viking bør jo kunne såpass - kanskje noe å tenke på denne sommeren?

Flott blogg og nydelige arbeider:)

M said...

Nydelige farver, så flink du er!
Jeg ønsker deg en god fredag, klem,M

Renée said...

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen, Mariann!

Jada, jeg skal til Borre, vettu:) Er medlem der sjøl! Vet ikke om jeg får med meg så mye lærarbeider, har litt for mange andre prosjekter gående. Alle tre "ungene" skal ha nye sko før markedet, og så må det til noen nye kjoler, og jeg vil ha ferdig den nålebundne genseren og og og... hehe. Døgnet skulle vært dobbelt så lang!

Ps: Gjallarstadir holder marked første helga i september. Kanskje du vil besøke oss?

Renée

Unknown said...

Hei Renèe!

Heh! Verden er ikke stor! Da ses vi til sommeren,om ikke før:)

Jeg har alt vikingutstyret mitt på loftet og teltet i garasjen - og drøyer alltid litt for lenge med å ta det fram, så det blir noen hektiske dager med 'fiksing'. Må gjøre det meste selv; mister N gidder ikke være med lenger nå som ungene er store. men utflyttet sønn no 1 blir nok med, som han pleier - den bleke datakroppen har godt av å komme litt ut!
Marked i september høres spennende ut - men det er tidlig i skolestarten og alltid litt vanskelig å planlegge. Kanskje jeg hekter meg på Kirsten T, som sikkert skal??? Det hadde vært gøy!
klem fra mariann

Hobbyfantast said...

Lekre farger! Jeg har også lyst til å prøve meg på plantefarging. Det blir vel "en vårdag til høsten" når jeg får bedre tid.
Vi ses på Borre, jeg skal også dit.

mvh
Heidi